Członkami Paktu Plastikowego mogą zostać firmy związane z łańcuchem wartości opakowań plastikowych, m.in. producenci tworzyw sztucznych, producenci opakowań i ich elementów, firmy wprowadzające produkty w opakowaniach z tworzyw sztucznych na rynek, sieci handlowe, firmy zajmujące się handlem detalicznym, firmy gospodarujące odpadami, recyklerzy oraz inne firmy związane z branżą opakowań, które zobowiązują się do podejmowania działań zbliżających Pakt do realizacji wspólnych celów strategicznych
Możliwość udziału w unikalnym projekcie stworzonym przez Fundację Ellen MacArthur, najważniejszy światowy think tank w obszarze GOZ.
Bezpośrednia współpraca z firmami z całego łańcucha wartości opakowań z tworzyw sztucznych, a także ekspertami i organizacjami branżowymi.
Wpływ na kształtowanie rynku – członkowie Paktu odpowiadają za ¼ masy opakowań z tworzyw sztucznych wprowadzanych do obrotu w Polsce.
Współtworzenie pionierskich narzędzi wyznaczających standardy i kierunek rozwoju rynku.
Wsparcie w realizacji strategii opakowaniowej i środowiskowej firmy dzięki zaangażowaniu w prace wewnętrzne Paktu.
Przygotowanie firmy do nadchodzących zmian legislacyjnych w zakresie opakowań.
Dostęp do wszystkich wewnętrznych materiałów Paktu oraz do aktualnej i rzetelnej ekspertyzy na temat GOZ, opakowań i tworzyw sztucznych z kraju i ze świata.
Promocja firmy i wdrażanych przez nią dobrych praktyk w zakresie opakowań dzięki transparentnemu procesowi raportowania.
Możliwość inicjowania innowacyjnych projektów we współpracy z innymi partnerami pod parasolem Paktu.