25 maja 2021 r. odbyło się II Forum Polskiego Paktu Plastikowego. Z wielką przyjemnością informujemy, że grono naszych członków powiększyło się o 3 nowe firmy: Polska Woda Sp. z o.o., Schoeller Allibert oraz Żabka Polska.

Przedsiębiorstwa zadeklarowały działania na rzecz realizacji celów strategicznych Paktu. Jerzy Giersz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu podkreśla, że Polska Woda przystępuje do Paktu jako świadomy producent zdrowego produktu, jakim jest woda źródlana.

Liczymy na współpracę, której wspólnym mianownikiem będzie m.in. dążenie, poprzez odpowiednią,​ efektywną edukację konsumentów w zakresie segregacji odpadów oraz innowacyjność producentów, do minimalizacji liczby opakowań trafiających na rynek. 

Cele Paktu są zbieżne także ze strategią firmy Schoeller Allibert, światowego lidera w produkcji opakowań zwrotnych z tworzyw sztucznych.

Nasze opakowania są wykorzystywane głównie w obiegu zamkniętym i w 100% nadają się do recyklingu. Na dzień dzisiejszy około 30% naszej produkcji odbywa się z wykorzystaniem materiału wtórnego i ten udział co roku rośnie – powiedział Bartosz Wróbel, Dyrektor Sprzedaży w regionie CEE.

Cyrkularność surowców, która leży u podstaw działania Polskiego Paktu Plastikowego to również jeden z obszarów w strategii odpowiedzialności firmy Żabka Polska.

Jako sieć handlowa czujemy się odpowiedzialni za nasz wpływ na środowisko naturalne. Jesteśmy świadomi, że chcąc ograniczać niepotrzebny plastik i pracować nad gospodarką obiegu zamkniętego, powinniśmy podejmować współpracę z naszymi partnerami handlowymi i organizacjami, a także edukować naszych klientów. Jednocześnie, w myśl Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, dostrzegamy znaczenie globalnych i regionalnych partnerstw na rzecz rozwiązywania największych wyzwań współczesności. Wierzymy, że działając razem w ramach Polskiego Paktu Plastikowego, możemy osiągnąć znacznie więcej. Dzieląc się doświadczeniami i dobrymi praktykami, chcemy jeszcze skuteczniej pracować nad zamknięciem obiegu plastiku – podkreśla Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich w firmie Żabka Polska.

Obecnie w Pakcie działają 22 przedsiębiorstwa oraz 14 instytucji branżowych i organizacji pozarządowych. Serdecznie zapraszamy kolejne podmioty, w tym samorządy, do kontaktu i wspólnych wysiłków na rzecz zamknięcia obiegu opakowań z tworzyw sztucznych w Polsce.