Loading...
Loading...
Loading...

4 kolejne firmy dołączają do Paktu

7 grudnia 2021 roku odbyło się III Forum Polskiego Paktu Plastikowego, czyli spotkanie wszystkich Członków i Członków Wspierających naszej inicjatywy. Była to świetna okazja do podsumowania ostatniego półrocza naszej działalności, przedstawienia planów na 2022 rok oraz powitania w naszym gronie kolejnych podmiotów.

Do Paktu dołączyły 4 nowe firmy: OTCF S.A., Polifolia Sp. z o.o., Swapp! oraz marka Wielkopolski. Niezmiernie cieszymy się na nadchodzącą współpracę!

Polski Pakt plastikowy to inicjatywa, która uruchamia dyskusje o jakości tworzyw sztucznych, nasyceniu rynku i zmianie. Nie da się wykluczyć plastiku z naszej codzienności, ale można go ograniczyć. Cele określone przez Pakt są spójne z naszymi celami. W ramach strategii środowiskowej, którą ogłosimy w styczniu 2022 jednym z ważnych elementów będzie właśnie ograniczenie plastiku w naszych opakowaniach. Jednocześnie cieszymy się, że będziemy częścią grupy, która wypracowuje najlepsze rozwiązania dla całej branży opakowań w Polsce.

– mówi Przemysław Feliga, ESG Project Manager w firmie OTCF S.A.

Z kolei Marek Zieliński, Dyrektor Handlowy firmy Polifolia Sp. z o.o. powiedział:

Jesteśmy niezmiernie podekscytowani przystąpieniem do Polskiego Paktu Plastikowego i możliwością współpracy z firmami, które tak jak my chcą stworzyć gospodarkę Zero Waste, gdzie tworzywa sztuczne traktowane są jako cenny zasób do ponownego wykorzystania.

W Polifolii wierzymy, że tylko dzięki kolektywnej pracy jesteśmy w stanie wyeliminować problematyczne tworzywa sztuczne, stworzyć nowe modele biznesowe opierające się na filarach gospodarki obiegu zamkniętego i zbudować silniejszy system recyklingu w Polsce.

Polifolia od lat prowadzi działania mające na celu odpowiedzialnego wprowadzania plastiku na rynek poprzez np. zmniejszenie wagi oferowanych opakowań, zatrzymania surowca w obiegu poprzez wykorzystywanie materiałów łatwo przetwarzalnych czy zawracania odpadu produkcyjnego oraz wspierania innowacji w opakowaniach – wprowadzenie na rynek opakowania MonoCUPP.

Marka Wielkopolski aktywnie uczestniczy w działaniach eliminujących opakowania nadmierne i problematyczne. Od roku 2016 krok po kroku wprowadza inicjatywy, które mają na celu zarówno redukcję produkcji plastiku, jak i szerzenia świadomości proekologicznej wśród konsumentów.

W 2018 roku, producent Oleju Wielkopolskiego jako pierwszy na rynku olejów jadalnych, zaczął produkcję oleju w opakowaniach w 51% z recyklingu – do końca 2019 roku, wszystkie produkty Oleju Wielkopolskiego produkowane były już w tej praformie. W 2020 roku zmniejszyliśmy wagę butelki 1-litrowej o 2 gramy, co pozwoliło marce zredukować plastik aż o 31 ton rocznie! Rok 2021 to przełomowy rok dla marki – jako pierwsza na rynku launchuje 2-litrową butelkę Oleju Wielkopolskiego rzepakowego w 100% z recyklingu.

W tym momencie już 31 przedsiębiorstw podejmuje konkretne działania, dzięki którym osiągniemy 6 celów strategicznych Paktu i zamkniemy obieg opakowań z tworzyw sztucznych na polskim rynku.